Mimik
Het met werktitel “De Viking” bestempelde filmtheater in Deventer heeft de spannende vraag neergelegd om zowel de complete huisstijl als een nieuwe naam te verzinnen die zowel uniek, kort en krachtig is, maar toch ook de disciplines van theater, film en cultureel uitgaan vertegenwoordigt.
Naam
Iedere voorstelling - of die zich nu op het filmdoek of op het podium afspeelt - is in de basis overdracht van emotie. Verbazing, blijdschap, vreugde, angst, woede of verdriet; alles is emotie. Expressie. Gezichtsuitdrukking. Mimiek. En voor wie de knipoog van De Viking naar het verleden wel kon waarderen: in Noorwegen, het land van de Vikingen, is mimiek mimikk. Samengevoegd en ietwat verbasterd: MIMIK. Een sterke naam, vanaf nu stevig gelinkt aan film en theater. Synoniem voor cultureel uitgaan in Deventer.
Huisstijl
Voor het beeldmerk en het logo willen wij een combinatie van een erg strak lettertype dat wordt onderstreept met een hele abstracte vorm van een mond. Hetgeen dat je qua mimiek het meest gebruikt om emotie over te brengen. Deze vorm kan dus variëren in wat voor bui je bent. In de meest voorkomende vorm staat hij in een blije stand. Op een abstracte wijze staat de mond ook symbool voor de rivier de IJssel die voor het pand van MIMIK loopt.